Pagina's

maandag 3 maart 2014

Een bakkie met… Henk Boon trainer Westlandia

Trainer Henk Boon van de zaterdagselectie heeft na de wedstrijd Westlandia - Zuiderpark met Willem Lenting (Haags Amateurvoetbal.nl) een bakkie gedaan. Op genoemde site staat het volgende verslag

“Wij moeten soms beter van de dag komen”
Naam: Henk Boon
Leeftijd: 57 jaar
Partner: Ik ben gelukkig getrouwd met Anita, ik heb een dochter en een zoon.
Opleiding en beroep: Ik heb de HALO opleiding gedaan.Ik ben tot mijn 54ste jaar sport docent geweest op de Hogeschool in Rotterdam. Ik werk nu nog als manager van twee tenniscentra in Limburg en Brabant
Laatst gelezen boek: Ik lees graag waargebeurde boeken. Lees nu een boek over de CIA. 
Muziek: Nederlandse popmuziek.
Eten: Bruine bonen.
Vakantie: Ik ga graag naar Spanje.
Kampioen van Nederland  AJAX, hebben niet alleen het beste team van Nederland, de spelers van AJAX staan ook altijd op de juiste plek. Teams Als Feyenoord en FC Twente laten ook teveel punten liggen.
Karakter: Ik ben een rustig persoon, die vrij ontspannen in het leven staat. Ik doe alles op mijn eigen manier en krijg graag dingen voor elkaar krijgt.
Hoogtepunt als speler: Ik heb in de jaren 70 gespeeld bij ADO Den Haag, dat was een mooie periode om mee te maken. De kampioenschappen waren ook mooi om mee te maken. Dieptepunt als speler: Dat was absoluut dat ik op mijn 21e door een blessure aan mijn enkel moest stoppen met betaald voetbal, ik was er toen echt helemaal klaar mee. Noem het maar een Van Basten gevalletje. Als je kampioen wordt weet je dat je ook eens kan degraderen, maar dat hoort ook bij het spelletje.
Getrainde voetbalclubs:  s’Gravenzande, BVCB, HVC’10, MSV’71 en nu mijn eerste jaar bij Westlandia (za).
Hobby naast het voetbal: Fietsen, lezen en leuke dingen doen met mijn vrouw en kinderen.
Hoogtepunt als trainer: Mijn tien jaren bij BVCB waren fantasie om mee te maken. Onder luid applaus verliet ik daar de club uit Bergschenhoek, want in zijn laatste seizoen bracht ik BCVB terug de tweede klasse in. Kampioenschap met HVC’10 in de 3e klasse was mooi om mee te maken, helemaal omdat er altijd een groepsproces aan vooraf gaat.
Dieptepunt als trainer: Die heb ik niet. Maken goede spelers een team beter of maakt een goede trainer een team beter? Het is altijd een samenwerking tussen spelers en de trainer. Bij Westlandia hebben we voor elke linie minstens één goede speler, dat noemen ze met een mooi woord een kapstok. Dat zijn vaak ook de spelers die het verschil maken in het team. Hoeveel uur per week ben je voor de club bezig? 10 á 12 uur. Hoe zie je je team graag voetballen? Dominant , op de helft van de tegenstander ons eigen spel spelen, de tegenstander uit elkaar spelen. Kortom als team ervoor zorgen dat we de boven liggende partij zijn.
Ambitie als voetbaltrainer? Ik heb het als voetbaltrainer ontzetten naar mijn zin bij Westlandia. Ik wil Westlandia (za) op de kaart gaan zetten. En mocht Westlandia gaan besluiten om over te gaan van de zondag naar de zaterdag dan wil ik er voor zorgen dat de zaterdagtak zo hoog mogelijk speelt dan, dus minstens tweede klasse en misschien zelfs eerste klasse. Een club als AV Feyenoord speelde vorige jaar nog in de zondaghoofdklasse en kiest er voor om helemaal opnieuw te beginnen in de zaterdag vierde klasse. Wat vind je van het geweld van de laatste tijd in en rondom het veld. Het is helaas de verloedering van de maatschappij in Nederland. Ik als trainer keur alle geweld op en langs het veld af.
Hebben jullie voldoende kwaliteit om mee te draaien in de 2e klasse?  Zeker weten.
Kampioen  3e klasse? Het gaat in onze poule tussen VV Houtwijk, SV Honselersdijk en Westlandia.
Wat zou je nog kwijt willen over het voetbal bij Westlandia? Wij moeten tegen makkelijke tegenstanders beter voor de dag komen, dus een beter niveau op de mat leggen. Westlandia is een mooie club om voor te werken, waar alles goed geregeld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten